preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Josipdol"

Vijesti

Obilježili smo Međunarodni dan školskih knjižnica

Autor: Irina Rudančić, 30. 10. 2019.

Školska knjižnica jedno je od omiljenih mjesta za boravak učenika u svakoj osnovnoj školi. Povodom Međunarodnog dana školskih knjižnica učenici produženog boravka Osnovne škole „Josipdol“ razgovarali su s Anitom Žanić - Prebežić, školskom knjižničarkom.

ROKO: kako ste postali knjižničarka?

KNJIŽNIČARKA: nakon završenog studija hrvatskog jezika, prvo sam se zaposlila kao učitelj hrvatskog jezika u školi u Josipdolu, a nakon toga počela sam raditi kao knjižničarka.

DANIJEL: koliko godina radite u školi?

KNJIŽNIČARKA: 14 godina.

NIKA: koliko knjižnica ima knjiga?

KNJIŽNIČARKA: na području tri škole, u Josipdolu, Oštarijama i Tounju, škola ima oko 3500 knjiga.

JOSIP: kako se kupuju knjige?

KNJIŽNIČARKA: škola dobiva od Ministarstva znanosti i obrazovanja određeni iznos koji je namijenjen za kupnju knjiga.

FILIP: otkud dolaze knjige?

KNJIŽNIČARKA: Ministarstvo znanosti i obrazovanja šalje novac na račun škole, a knjižnica dobiva kataloge izdavačkih kuća te potom kao knjižničarka odabirem pojedine naslove koji su potrebni najčešće za čitanje lektire.

JAKOV: koja Vam je najdraža knjiga?

KNJIŽNIČARKA: kao dijete voljela sam čitati „Pinokija“, „Priče iz davnina“, Andersenove bajke.

RUDI: jeste još negdje radili?

KNJIŽNIČARKA: ne, samo ovdje.

IVAN: koja Vam je bila najteža lektira za pročitati?

KNJIŽNIČARKA: „Smrt Smail age Čengića“.

DARIJO: koja Vam je najdraža knjiga iz djetinjstva?

KNJIŽNIČARKA: prva knjiga koju sam pročitala u školi i koju pamtim je „Pirgo“ Anđelke Martić koja govori o prijateljstvu dječaka i laneta.

LARISA: kako nastaju knjige?

KNJIŽNIČARKA: pisci stvaraju knjige, a da bi napisali knjigu moraju biti maštoviti, kreativni, rječiti.

IVAN: volite li svoj posao?

KNJIŽNIČARKA: da, najljepši mi je miris novih knjiga kad stignu početkom školske godine i svaki dan je drugačiji.

Kako djeca više nisu imala pitanja, knjižničarka je upitala djecu znaju li tko je čitač, a tko je čitatelj.

ROKO: čitač malo čita knjige.

IVAN: čitatelj puno čita.

Objasnivši što znače riječi čitač i čitatelj knjižničarka je istaknula da je njezin glavni cilj da u školi bude što više čitatelja.

Nadalje, knjižničarka je upitala učenike što bi htjeli čitati.

DARIJO: „Pinokio“

ROKO: „Grga Čvarak“

NIKA: „Miš“

JOSIP: nešto o Spidermanu

IVAN: knjige o Paulini P.

KNJIŽNIČARKA: čitaju li Vaši roditelji?

IVAN: da, moja mama čita prije spavanja.

ROKO: moja mama je učiteljica pa stalno nešto čita.

Knjižničarka je preporučila učenicima da pročitaju knjige „Gregorov dnevnik“ te „Zgode i nezgode kapetana Gaćeše“.

Zahvalili smo se knjižničarki na izdvojenom vremenu i za kraj nekoliko citata:

„Osim psa, knjiga je čovjekov najbolji prijatelj.“ G. Marx

„Čovjek koji ne čita dobre knjige nije ni u kakvoj prednosti pred čovjekom koji ne zna čitati.“ M. Twain

„Nema knjige, a da se u njoj nešto dobro ne nađe.“ M. de Cervantes




 

KURIKULUM PRODUŽENOG BORAVKA

 

PROGRAM RADA NASTAVE PRODUŽENOG BORAVKA U 1.RAZREDU

CILJEVI PROGRAMA

RADA NASTAVE PRODUŽENOG BORAVKA

  • Utjecati na osobni razvoj učenika i njegovo osposobljavanje za kvalitetno,aktivno i odgovorno sudjelovanje u društvu
  • Omogućiti razvoj djeteta kao socijalnog bića, te život ispunjen različitim sadržajima koji će povoljno utjecati na njegovu osobnost, te individualne i osobne potencijale
  • Osposobljavanje učenika za samostalno učenje

SVRHA NASTAVE U PRODUŽENOM BORAVKU

  • Organizirana nastava poslije redovne prijepodnevne nastave,briga za učenike kroz realizaciju nastavnih sadržaja koji omogućuju djetetu potpun i harmoničan razvoj
  • Pripremanje djeteta za cjeloživotno učenje i daljnje obrazovanje

NOSITELJ PROGRAMA RADA

Voditelj/voditeljica nastave produženog boravka

Irina Rudančić, dipl.učitelj

Martina Rendulić,dipl.učitelj

SURADNICI PROGRAMA RADA

Učitelji stručnog aktiva 1.razreda,nastavnici,roditelji,

stručno osoblje škole

RADNE OBVEZE UČITELJA

Organiziranje dnevnih obrazovnih zadaća,stručna pomoć u učenju,organiziranje slobodnih aktivnosti i slobodnog vremena učenika,planiranje i programiranje rada,organizacija roditeljskih sastanaka

NAČIN REALIZACIJE NASTAVE UPRODUŽENOM BORAVKU

SADRŽAJI

OBLICI RADA

METODE RADA

 

Ostvarivanje ciljeva i razvoj ključnih kompetencija ostvaruju se usmjeravanjem rada kroz odrednice propisane Nastavnim planom i programom za 1.razred(MZOŠ,2006.),u skladu sa zahtjevima HNOS-a., koji se ostvaruju kroz ponavljanje jezičnih sadržaja, matematičkih,radno tehničkih te sadržaje koji utječu na razvoj kognitivnih i motoričkih funkcija djeteta/učenika, te radionice koje pomažu u razvoju mašte i kreativnosti učenika koje se odvijaju u vremenu predviđenom za

 

 

ostvarivanje spomenutih sadržaja

 

Rad sa učenicima odvija se kroz frontalni, individualni,  rad u skupini te rad u grupi

Metode razgovora, usmenog izlaganja,demonstracije, čitanja,

Pisanja, pisanih radova, praktičnih radova, rad na računalu,učenje kroz igru

VREMENIK AKTIVNOSTI

 

  • Tijekom šk.god.2016./2017

TROŠKOVNIK AKTIVNOSTI

  • Troškovi kupnje materijala za radionice,te uredskog materijala(papir,boje,ljepilo…)

NAČIN PRAĆENJA AKTIVNOSTI

  • Sustavno praćenje učenikovih postignuća u ostvarivanju postavljenih zadataka i ciljeva

CMS za škole logo
Osnovna škola "Josipdol" / Karlovačka 17, HR-47303 Josipdol / www.os-josipdol.skole.hr / ured@os-josipdol.skole.hr
preskoči na navigaciju